Assalamualaikum....

Buat semua pengunjung yang disayangi dan dihormati....
Terima kasih kerana sudi meluangkan masa melawat Bingkisan Hati Setulus Kasih. Mudah-mudahan anda semua terhibur membaca hasil tulisan saya yang tidak seberapa ini.

Ilham yang dipersembahkan dalam Bingkisan Hati Setulus Kasih adalah imaginasi semata-mata. Tidak ada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang sudah meninggal dunia. Sekiranya ada yang terkena batang hidung tu harap maaf. Itu adalah tidak disengajakan, hehehe....

Sekiranya terdapat kebersamaan dalam penulisan, itu berlaku di luar bidang kuasa. Idea yang datang secara spontan diluahkan mengikut cetusan rasa.

Sebarang aktiviti menciplak atau meniru idea adalah dilarang sama sekali. Haaa... tak baik tau, curi-curi niee...!!!

Pastikan anda semua menunaikan solat terlebih dahulu sekiranya waktu solat sudah masuk ya...

Sayang anda semua. Muah... Muah...

Followers

Tinggal Link Blog Korang

Thursday 6 March 2014

TEASER 5 SAYANG AWAK CINTA AWAK

TEASER 5


 “By the way, I’m Ringgo and you?” tanya Shahrul Hairi sambil menghulurkan salam perkenalan. Dia belum berhajat memberitahu nama sebenarnya. Dan dia juga pura-pura tidak mengenali Salmiha Haini. Dia yakin Salmiha Haini tidak kenal dan mengingati dirinya. “Saya Salmiha Haini. Maaf... saya tak boleh sambut tangan awak, ajnabi. Haram hukumnya,” jelas Salmiha Haini jujur. 
Shahrul Hairi rasa hendak tampar pipinya. Bukannya dia tidak pernah terkena dengan Salmiha Haini sebelum ini. Dia kemudiannya menarik kembali tangannya dan melemparkan senyuman ikhlas. Begitu terjaga akhlak dan sahsiah gadis ini, getusnya. 
“Awak pun kena paksa kahwin juga?” Shahrul Hairi senyum dan angguk. Cakap lembut-lembut macam ni kan bagus. Sejuk hati abang. Makin abang sayang, bisik hati Shahrul Hairi yang nakal lagi gatal. 
“Ya! Malahan saya diberi dua pilihan. Berkahwin dengan sepupu saya atau anak kenalan mereka sekiranya gagal mencari pilihan sendiri dalam tempoh lebih kurang enam bulan ini. Bukankah itu tidak adil namanya?” Shahrul Hairi diam seketika. 
“Awak tahu… Gadis yang hendak dipadankan dengan saya tu langsung tidak menepati kriteria yang saya harapkan. Walaupun dia sepupu saya tapi kalau hati kata tak berkenan nak buat macam mana kan… Saya sebolehnya mengharapkan Allah menjodohkan saya dengan gadis yang dekat dengan agama. Saya impikan seorang isteri yang menutup aurat. Boleh setia bersama saya hingga ke akhirnya. Dan paling penting, mampu menjadi isteri dan ibu yang terbaik buat anak-anak saya. Kalau boleh… Saya ingin berkahwin sekali saja seumur hidup,” jelas Shahrul Hairi sambil memandang Salmiha Haini. Berada di samping gadis itu, jiwanya terasa tenang dan damai. Bahkan mampu membangkitkan perasaan yang begitu mengasyikkan. Angau sungguh! Terpukau Salmiha Haini mendengar luahan lelaki bernama Ringgo itu. Pasti bahagia siapa yang bakal menjadi suri hidup lelaki itu. 
“Awak dah ada kekasih?” Shahrul Hairi bertanya. Matanya turut merenung lembut gadis di sebelahnya itu. Wajah itu tetap kelihatan cantik dan ayu biarpun masih diseliputi mendung. Kelembutan juga terserlah di wajah itu walaupun sedikit garang sebentar tadi. Dan tetap kelihatan anggun dan jelita walaupun tidak menayangkan bentuk badannya. Salmiha Haini memandang wajah lelaki yang bernama Ringgo itu dengan sedikit hairan. 
“Tak ada! Kenapa? Awak berminat nak jadi calonnya ke?” tanya Salmiha Haini sambil mencerlangkan biji matanya tanda tidak menyukai pertanyaan Shahrul Hairi.
“Saya? Nak jadi calon kekasih awak?” Shahrul Hairi bertanya sambil tertawa kelucuan. “Minta maaf la! Penampilan awak tidak kena langsung dengan cita rasa saya dan untuk pengetahuan awak... karektor awak juga tidak sedondon dengan jiwa saya.” Bersahaja kata-kata yang meluncur dari mulut Shahrul Hairi.
“Awak tu garang sangat, macam harimau nak membaham anak. Emmm… seriau saya tau...,” usik Shahrul Hairi. Dia harus dan perlu menjunjung egonya barang seminit dua. Tak akanlah terus hendak mengaku yang dia meminati gadis itu. Mestilah kena berlakon dahulu. Dia tidak mahu nampak terlalu gelojoh di mata Salmiha Haini. Dan juga bimbang sekiranya Salmiha Haini dapat menebak perasaannya terhadap gadis itu. Malulah dia nanti. Mencerlung Salmiha Haini memandang jejaka di sebelahnya.
“Macamlah saya ni dah terdesak sangat nak jadi calon kekasih awak! Awak juga tak tersenarai dalam short listed lelaki idaman saya. Eh! Kalau dunia ni nak kiamat sekali pun, masih ramai lagi lelaki di dunia ini yang boleh dijadikan calon selain awak. Mengerti! Jadi tak usah banyak cakap!” bentak Salmiha Haini geram. Macam bagus aje lelaki di sebelahnya ini. Dia ingin berlalu namun tangannya pantas dicapai Shahrul Hairi.


No comments:

Post a Comment