Assalamualaikum....

Buat semua pengunjung yang disayangi dan dihormati....
Terima kasih kerana sudi meluangkan masa melawat Bingkisan Hati Setulus Kasih. Mudah-mudahan anda semua terhibur membaca hasil tulisan saya yang tidak seberapa ini.

Ilham yang dipersembahkan dalam Bingkisan Hati Setulus Kasih adalah imaginasi semata-mata. Tidak ada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang sudah meninggal dunia. Sekiranya ada yang terkena batang hidung tu harap maaf. Itu adalah tidak disengajakan, hehehe....

Sekiranya terdapat kebersamaan dalam penulisan, itu berlaku di luar bidang kuasa. Idea yang datang secara spontan diluahkan mengikut cetusan rasa.

Sebarang aktiviti menciplak atau meniru idea adalah dilarang sama sekali. Haaa... tak baik tau, curi-curi niee...!!!

Pastikan anda semua menunaikan solat terlebih dahulu sekiranya waktu solat sudah masuk ya...

Sayang anda semua. Muah... Muah...

Followers

Tinggal Link Blog Korang

Friday, 20 April 2012

Konflik Oh! Konflik....



Jom... kita layan sedikit sedutan keretakan hubungan Mikhail dan Athirah.

           **********          **********          **********


“Aku sudah muak dengan perangai kau. Mulai hari ini, aku tak nak ada apa-apa lagi hubungan dengan kau. Kau boleh berhambus dari hidup aku. Perempuan murahan macam kau tak layak untuk aku. Berapa puluh jantan dah kau layan dan goda dalam hidup kau... hah? Aku benci perempuan hina dan jijik macam kau. Nasib baik aku belum berkahwin dengan kau. Jika tidak... menyesal seumur hidup aku kerana berkahwin dengan perempuan curang dan rendah martabat macam kau. Apa tunggu lagi? Berhambuslah!” Mikhail mengherdik Athirah. Seakan lupa dirinya dengan apa yang telah mereka lalui semasa di rumah Mak Cik Sara dan di MS Garden. Lupa juga akan janji-janjinya untuk bertanggungjawab terhadap Athirah.

Terkejut Athirah dengan tengkingan Mikhail. Pedih hati Athirah mendengar cacian dan hinaan Mikhail. Apa salah dan silapnya tidak diketahui. Belum pernah dia berdampingan dengan mana-mana lelaki selain Mikhail dan abang-abangnya. Mungkin Mikhail sudah tersalah tafsir kemesraan dia dan abang-abangnya. Tapi kenapa dia tidak bertanya dengan aku sendiri? Desis hati Athirah. Baru dia hendak membuka mulut menerangkan duduk perkara sebenar, Masyitah datang dan menolaknya hingga terjatuh.

Mikhail hanya memandang sepi perbuatan Masyitah itu.

“Hei, perempuan!!! Apa kau tunggu lagi? Berhambuslah! Bukan ke kekasih aku suruh kau berhambus tadi?” tengking Masyitah.

Kekasih? Gumam Athirah. 

52 comments:

  1. Oh.... Tidak!!!! Tlg jgn buat saya mcm ni kak! Semput2!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn semput2. Ini baru part pertama konflik dlm hubungan mrk... ada beberapa part lg. Jgn lepas bc pengsan sudahlah. Susah akak nnt.

      Delete
  2. Mikhail ada affair dgn Masyitah ke? Mikhail jahat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... kita nntkan bersama sama ada mrk ada hubungan ataupun tak...

      Delete
  3. Menci Mikhail dan Masyitah! Dua2 MM tu jahat! Knp wat Athirah mcm ni? Tak suka! Tak Suka!

    ReplyDelete
  4. Macam lambat jer lagi nak habis citer nih bila dah masuk bab konflik...
    Mana Mikhail x anggap perempuan murahan dan x da harga diri, mudah2 jer serahkan diri dekat dia...
    Hanya berbekalkan janji untuk bertanggungjawab...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lembu dipegang pd tali, manusia dipegang pd janji... oleh itu bila berjanji haruslah ditepati.

      Ya... masih pjg lg jln ceritanya...
      N3 yg dimasukkan di atas adalah sedikit petikan dlm CIM.

      Delete
  5. Argh... Meluatnya dgn Masyitah.
    Knp Mikhail mcm? Cian Athirah!
    Tinggal aje Athirah tu Mikhail.
    Salman... selamatkan Athirah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slh tulis plak. 'tinggal aje Mikhail tu Athirah' Teremo smpi silap taip. hehehehe...

      Delete
    2. Mgkn lepas ni anda akan bertambah bencikan Masyitah. Ada shj onar yg dilakukannya...

      Delete
  6. Aku sekeh gak kepala Mikhail ni.
    Mcm mana Athirah blh terserah diri dkt Mikhail neee?
    Mgkn ini pengorbanan sorg isteri utk suaminya w/pun suaminya yg bangang itu tidak tahu siapa dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp Athirah buat begitu? Hanya Athirah shj yg ketahuinya. Jawapannya ada dlm CIM...

      Delete
  7. oooo... agak panas bab ni!! Nak aircon... Nak aircon...

    Berlagaklah btl Mikhail ni! Geramnya. Dah hisap madu, suka2 dia aje nak buang2 mcm sepah. Dushhh! Dushhh! Rasakan penumbuk aku.

    Akak... knp leh jd mcm ni? Mcm mana si masyitah ngok ngek ni blh masuk dlm babak ni? Apa puncanya jg begini??????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan la serahkan diri hanya kerana cinta...
      Jahat2 laki pun, dia emsti nak cari perempuan yang baik...
      Kalau senang2 jer serahkan diri mcm athirah tuh...
      Bukan seorang perempuan yang layak dibuat is3...

      Jadi jangan salahkan laki kalau ditinggalkan lepas dah serahkan segalanya...

      Delete
    2. Mestilah ada sbb knp Athirah serah diri... Mikhailkan suami dia... Krn sayang kan suami dia sanggup buat segalanya...

      Delete
    3. Tapi mikhail x tau kan tuh bini dia...

      Apa lagi dia nak anggap, selain perempuan murahan dan x da maruah diri...
      Senang2 jer nak serahkan body kat lelaki hanya kerana sayang...

      Kalau kat dia pun senang2 jer bagi, takkan kat orang lain x bagi lepas nih...
      Yang tuh harus bermain di fikiran mikhail, dan tepat sekali dia buang jer lepas dipakai...

      Delete
    4. Mgkn ini slh satu cara Athirah nak jerat Mikhail supaya kekal di sisinya.
      lgpun... bkn ke dosa kalau wife tolak permintaan suaminya.

      Delete
    5. btl apa yg Ayu katakan cik tanpa nama...
      Kalau cik tanpa nama ada bc bab2 sblm ini pasti cik tnp nama tahu bagaimana karektor Athirah.

      Delete
    6. Dlm hal ni, Mikhaillah yg perlu dipersalahkan sbb dia tak tahu nak bezakan mana yg halal dan mana yg haram. Athirah mgkn dah tersepit antara maruah & tanggungjawabnya sbg isteri. Sbb Athirahkan dah tahu sape Mikhain tuuuueee!!!!

      Delete
    7. Kenapa perlu nak jerat, jangan naif sangatlah sampai mcm tuh...
      Jangan ingat mudah2 jer lelaki nak jadikan is3 kalau dah serah segalanya...

      Point utamanya kat sini, Mikail x tau pun yang tuh is3 dia...
      Yang dia tau, athirah perempuan murahan yang sanggup serahkan diri hanya kerana sayang...
      Tiada nilai untuk dijadikan is3 perempuan mcm tuh fikiran dia...

      Apa lak tanggungjawab sebagai is3...
      Mikail minta dan dapat benda tuh tanpa tahu athirah is3 dia...
      Pada dia, dia dan athirah telah melakukan zina...
      Tak nampak soal tanggungjawab di sini...

      Delete
    8. Dlm hal ini tanpa nama hanya nmpk kesilapan di pihak Athirah aje. Ya btl... Mikhail msh tak tahu siapa athirah dlm hidupnya.
      Tp... Athirahkan dah tahu siapa Mikhail yg sebenarnya. Dlm konteks ini,apa yg sye fikirkan Athirah sekadar jln tanggungjawabnya sbg seorg isteri.
      Apapun tanggapan Mikhail dibelakang hari, Athirah tidak tahu.
      Tp Mikhail pun melampau, dia tu bagus sgt ke smpi tuduh Athirah mcm tuuuu!!! Mase dpt bkn main lg, bila ada masalah terus buang mcm smph.

      Delete
    9. apesal korang gaduh2 ni? Citer ni kan tergantung agik! Mana nak tau jln citer yg btl...

      Delete
    10. Mmg dah sah2 salah di pihak athirah, kenapa mudah sangat serahkan diri tuh kat mikail...
      Kalau pun nak bagi, khabarkan dulu hal yang sebenar...
      Biar dua2 buat benda yang halal...
      Selagi dia x tau, jangan diserahkan diri tu...

      Nih bila mikail dan cop athirah perempuan x da maruah, ada yang nak marah mikail plak...
      Mmg betul pun untuk mikail kata dan fikir mcm tuh...
      Sebab x da istilah is3 untuk athirah di hati mikail...
      Hanya seorang perempuan biasa yang x da sebarang ikatan dengan dia kecuali kekasih...

      Delete
    11. oooo... haram ke bila dlm sijil nikah dah termaktub suami isteri???? Muskiiiiillll nih!

      Delete
    12. Dlm permasalahan ini hanya Mikhail blm tahu siapa Athirah sedangkan sewaktu Athirah serahkan diri dia, dia tahu siapa Mikhail di sisi dia. Jd pd saya, Athirah tak salah sbb apa yg dia lakukan tu betul iaitu berlandaskan niatnya sbg seorang isteri.

      Mgkn pd Mikhail, Athirah tak ubah spt perempuan murahan sbb dia dlm keadaan marah. Cuba tak marah??? Ada ke nak ckp mcm tu?

      Delete
    13. Haram ker tak, tuh kena rujuk pihak yang bertauliah ler...
      Saya x berani nak kata haram atau halal...

      Tapi yang terang dan x payah bersuluh2 lagi...
      Mikail x tau pun athirah is3 dia...
      Masa dia minta benda dan dapat benda tuh...
      pastinya dia anggap dia sedang berzina...

      Delete
    14. Manalah Kak DD ni tak timbul2? Tlg jawab kak DD, hehehe...
      Apapun bab 'hangat' ni mmg best. Smpi jd isu pjg berjela mcm ni.

      Di mata Athirah Mikhail adalah suami yang sangat dia sayangi dan cintai... Dan pastinya Athirah inginkan syurga buat dirinya krn menjlnkan tanggungjawab sbg seorang isteri.

      Di mata Mikhail pula... Athirah tak ubah spt perempuah murahan dan rendah martabatnya... krn dia dlm keadaan amarah. Tp sepatutnya Mikhaillah yg salah dlm bab ni anonymous sbb terlalu ikut hawa nafsu dan bisikan syaitan...

      Tp rasanya dua2 tak salah kut sbb dah sah2 asben n wife cuma yg jd konflik di sini sbb Mikhail cuma tak tahu siapa Athirah sahaja. Hubungan tetap halal sbb ada ijab dan qabul antara mrk... bertahun dulu...

      Delete
    15. Pastinya dedua salah, seorang meminta benda yang x patut kepada wanita yang x da ikatan dengan dia...
      Seorang lagi plak memberi tanpa beritahu dulu tentang ikatan yang ada antara mereka...
      Selagi athirah x bagitau dia is3 mikail, x patut pun dia serahkan segalanya...

      Mmg nampak sangat betapa murahnya harga diri athirah di depan mata mikail...
      Kerana cinta, segalanya rela diberikan...

      Delete
    16. hahahah... kelakarlah korang bergaduh ttg Mikhail dan Athirah ni. Mcm2 isu dah timbul. Halal haram! murah mahal! tinggi rendah!

      Pd aq mudah jek! layan citer ni sudah. Tak payah pening kepala...

      Delete
    17. Kelakar la adik2 ni... biar la Athirah n Mikhail je yg gaduh....
      Yg halal tetap halal yg haram itu telah jelas haramnya.... pokok pangkal 'nawaitu'. Masing2 ada alasan mereka kan? Untuk mengetahui kisah selanjutnya... jgn jemu n serik utk terus ikuti kesinambungan cerita CIM ini dalam versi cetak...

      Delete
    18. Ada versi cetak rupanya...
      Ingatkan habis kat blog jer...

      Kalau yang nih bukan mimpi...
      Apa nawaitu mikail masa buat projek x dengan athirah...

      Delete
    19. Semua bakal terjawab dlm CIM. Nantikan....

      Delete
  8. Mikhail... smpi ati wat Athirah cam nih! Knp kau jahat sgt? Sian Athirah. Mintak cerai jer Athirah. Wat sket ati je ada laki mcm tu...

    ReplyDelete
  9. Buduh lor ini Mikhail!
    Athirah knp serah diri seblm waktunya? Kan... suami hang yg tulul ni dah pkiq yg bkn2!
    Kembar 4 ini ke hasilnya??? ahak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cian Mikhail... semua org marahkan dia...
      Tp Mikhail punya alasannya tersendiri...

      Delete
  10. Jgn2 ini mimpi lg x? sengaja writer nak wat suspen!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak mmg macam mimpi jer, tapi kali nih athirah plak yang mimpi...
      Mikael dah mimpi dah, mesti athirah punya turn plak...
      Sebab asyik dok fikir masyitah nak rampas mikail dari dia...

      Delete
    2. Nampak macam mimpi ker? betul ke mimpi...? Mimpi ke tak ya?... Erm.... Mimpi di siang hari ke... malam? Layan aje.... kita tengok mimpi ke... mimpi dalam mimpi ke... terus ikuti kesudahannya...

      Delete
    3. Umpama mimpi dalam mimpi...

      Delete
    4. Blh jd juga umpama mimpi dlm mimpi...

      Delete
  11. oh tidak..kenapa Abang Khai berubah hati?...ni mesti sebab Masyitah tak guna tu....

    ReplyDelete
  12. salam k.dayana

    knp berhnti smpai bab 20 jer?? bru nk lyan dh berhenti knp akk?? wat lah smpai bab 40 pls akk...

    ReplyDelete
  13. Salam Mahanum...

    Kalau blh mmg nak post smpi bab terakhir, tp ini arahan drpd sykt penerbitan dek. Maafkan akak ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bla nk kluar dlm bntuk novel akk dayana ???

      Delete
  14. Sekiranya ada khabar berita akan akak maklmum kan di blog.

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete